KULTURA / Výstavy

Popis:
6.3.2019

Výstava fotografií manželů Kocourkových Specific Place v Pivovarském muzeu v Plzni

PLZEŇ

Anna Kocourková a Karel Kocourek patří již bezmála 50 let k nejvýraznějším plzeňským fotografům, kterým se podařilo prosadit v evropském kontextu. Poprvé svou tvorbu představují v historických prostorech Pivovarského muzea v Plzni na společné autorské výstavě Specific Place. Pozoruhodná expozice je volně přístupná od 6. března do 26. května, denně od 10:00 do 17:00.

Výstava Specific Place nabízí reprezentativní průřez tvorbou manželů Kocourkových za posledních 20 let, včetně novinek prezentovaných začátkem roku na úspěšné výstavě HUHUKOKO v Pasově. Část fotografií vznikla speciálně pro Pivovarské muzeum – v hledáčku byl areál pivovaru Plzeňský Prazdroj. Nechybí práce Anny Kocourkové pro prestižní nakladatelství Odeon, se kterým spolupracovala v letech 2006–2017. Její fotografie, mnohdy koláže ze dvou snímků, tvoří přebaly několika knih z edice Světová knihovna.

Ve vystavených dílech jsou patrná společná východiska tvorby Anny a Karla Kocourkových, byť každý z nich tvoří jiným způsobem. Průsečíkem kolekce velkoformátových fotografických obrazů je městská poetika. Prostory jako nádraží, silnice, výkladní skříň nebo schodiště odkazují na novou věcnost. Obyčejné předměty zachycené v detailu ztrácí své původní určení a vytvářejí nové významy.

První výstavu s názvem Fotografické obrazy uspořádali manželé Kocourkovi v Plzni v roce 1971. Od 90. let pravidelně vystavují doma i v zahraničí a realizují mezinárodní umělecké projekty – například s rakouským básníkem Richardem Wallem projekt Mail-Art založený na nepravidelné výměně fotografií, kreseb a koláží doručovaných běžnou poštou. Karel Kocourek (1937) v roce 1990 otevřel vlastní fotografický ateliér pro umění a reklamu, kromě profesionálních reklamních fotografií se věnoval i volné tvorbě většinou v cyklických řadách s tematickým zaměřením na vztah člověka a přírody. Fotografickou tvorbu Anny Kocourkové (1942) charakterizuje vizuální citlivost obrazového, „nedokumentaristického“ typu

Autor / zdroj: Iveta Brixí

Doporučujeme

ELITEX Machinery Kdyně

Linky na papírový karton • Stroje na výrobu papírových krabic • Dřevoobráběcí stanice • Stojany obráběcích strojů • Extrudovací stroje • Automobilový průmysl • Dvouzákrutové skací stroje • Lisovací nářadí • Rekuperační turbíny • Export do celého světa • www.elitex.cz

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Olomouc otočila v Plzni nepříznivý vývoj

Plzeň již během první třetiny nabrala dvoubrankový náskok, ale Olomouc při hře bez brankáře srovnala a v prodloužení strhla výhru na svou stranu.

Post

Plzeň přivítala Olomouc v sérii osmi přesně mířenými šípy

Olomouc zažila nepříjemné deja vu. Přesně před třemi roky totiž v play-off schytala s Plzní stejný debakl 1:8. Rovněž to bylo ve čtvrtfinálové sérii,

Post

Emil Viklický zahraje Suchého a Šlitra v rámci Jazzu bez hranic

Jazz bez hranic přiváží 14. března lahůdku pro milovníky Semaforu: pořad, v němž Emil Viklický se svým triem hraje písničky Jiřího Suchého a Jiřího Šl

Reklama

Reklama

Aktivní Dítě

PARTNEŘI

www.wwwdesign.cz www.elitex.cz www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu

REKLAMA