AKTUÁLNĚ / Doprava

Oprava Koterovské finišuje. Od pondělí se tam vrátí doprava
 
Autor / zdroj foto: Barbora Hájková

Plzeň

Rekonstrukce téměř kilometrového úseku Koterovské ulice se dokončuje a od pondělí 2. prosince 2024 se na něj vrací kompletní doprava – individuální i městská hromadná. Oprava tramvajové trati, silnice, chodníků, zastávek i inženýrských sítí z rozpočtu města Plzně odkrojila čtvrt miliardy korun, jde o letošní největší investiční akci. Byla rozdělena na dvě etapy, první byla realizována minulý rok, druhá letos.

„Byla to jedna z největších dopravních staveb uplynulých let. Děkuji všem Plzeňanům za trpělivost s problémy, které jim přinesly uzavírky a výluky v městské hromadné dopravě. Kompletní rekonstrukci bylo opravdu nutné udělat. Tramvajová trať byla v tomto úseku velmi zastaralá. Věřím, že plusy, které takto rozsáhlá rekonstrukce přináší, pocítí nejen ti, kdo pojedou tramvají, ale i obyvatelé Koterovské ulice a jejího okolí,“ uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký.

První náměstek primátora pro oblast technickou Pavel Bosák připomněl, že v některých místech starých panelů a špatného technického stavu kolejnic mohly tramvaje projíždět jen desetikilometrovou rychlostí. „Při obnově kolejiště byly použity moderní technologie, a to především vybudování betonové vany s protivibrační a protihlukovou vrstvou. Tato vrstva byla použita i na boky kolejnic. Došlo i k celkové rekonstrukci inkriminovaného úseku, a to včetně navazující místní komunikace, nástupišť a zastávek, veřejného osvětlení, světelné signalizace i inženýrských sítí a parkových úprav,“ zdůraznil Pavel Bosák.

Náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar připomněl, že tuto jednu z největších investičních akcí města Plzně posledních let, dosahující čtvrt miliardy korun, bylo nutné rozložit do dvou etap a koordinovat ji s jinými dopravními omezeními. Dodal, že šlo o práce časově náročné: „Například musely být sneseny troleje, odmontováno veřejné osvětlení ze sloupů, rozebrány a odstraněny staré panely, v nichž bylo kolejiště usazeno a vyfrézována vozovka. Teprve poté mohly být vyměněny inženýrské sítě a například kanalizace byla v některých místech položena až v hloubce sedmi a půl metru. Po výměně inženýrských sítí mohla být budována konstrukce kolejiště, položeny nové povrchy na silnici, opraveny chodníky, zastávky a nástupiště a další úpravy.“

První etapa rekonstrukce Koterovské, tedy oprava úseku v délce 133 metrů od OC Galerie Slovany až po náměstí Generála Píky včetně okružní křižovatky s Částkovou ulicí, byla naplánována na loňský podzim. Letos na jaře pak začaly náročnější a rozsáhlejší práce od náměstí Generála Píky až po ulici Sladkovského včetně výměny kolejnic v oblouku u Duhy. Kvůli rekonstrukci Koterovské byla také nutná dlouhodobá změna v provozu tramvajových linek 1 a 2.

Rekonstrukci měl na starosti Odbor investic Magistrátu města Plzně. Celkové náklady do této chvíle dosáhly 209 milionů korun bez DPH. Stavbu realizovala Společnost Rekonstrukce tramvajové trati Koterovská, COLAS CZ, Colas Alterra.

Autor / zdroj: Barbora Hájková

Reklama

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.