VĚDA A TECHNIKA / Auto-moto

Kia prodala v 30. roce působení v ČR (2023) historicky nejvíce automobilů
 
Autor / zdroj foto: KIA Czech

Kia prodala v roce 2023 v České republice 11 424 osobních automobilů. Jde o historicky nejvyšší počet od vstupu značky na český trh. Kia dosáhla nových maxim i v prodeji elektrifikovaných vozů a podílu na trhu.

Historicky druhou nejvyšší úroveň dosáhla Kia v tržním podílu, který loni činil 5,16 %. Automobilka se díky tomu už třetím rokem drží mezi pěti nejprodávanějšími značkami v České republice, přičemž se rychlost prodejů za posledních šest let více než zdvojnásobila. V případě plně bateriových vozidel si Kia loni připsala 25% růst a tržní podíl 3,72 %. Všechny nízkoemisní modely (HEV, PHEV, BEV) tvořily v roce 2023 dokonce 7,35 % prodejů Kia, což představuje nárůst o 20 %.

„Jubilejní třicátý rok našeho působení v České republice se zároveň stal rokem rekordů. Dosáhli jsme historicky nejlepších prodejních výsledků, a to včetně nízkoemisních vozů, oslavili jsme prodej 150 000 osobních vozů od vstupu na trh a získali jsme řadu významných ocenění,“ uvedl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech, a připomněl, že širokou nabídku modelů loni obohatilo velmi očekávané sedmimístné SUV EV9, druhý model Kia na elektrické platformě E-GMP. „V dalším období plánujeme naši pozici upevňovat a zároveň dále rozšiřovat nabídku nízkoemisních vozů. Na další čistě bateriový model se mohou zákazníci těšit už v letošním roce,“ dodal A. Barna.

Nejoblíbenější zůstávají modely Ceed a Sportage, mezi BEV boduje EV6

Nejprodávanějším modelem se stala i v roce 2023 Kia Ceed ve čtyřech karosářských verzích (6 013 kusů, meziroční rozdíl + 11 %) včetně nízkoemisních variant. Druhým nejoblíbenějším modelem byla Sportage (2 163 kusů; - 5 %). Žebříček prvních pěti nejvíce prodávaných modelů doplňují Stonic (1 166 kusů; + 29 %), Rio (1 092 kusů; + 33 %) a Sorento (299 kusů; + 103 %)

Elektrifikovaných modelů loni Kia prodala v tuzemsku o pětinu více než v roce 2022. Většina těchto vozů připadla na model Niro, z celkových 840 kusů se jich prodalo 258 ks. Na akumulátorové elektromobily (BEV) připadlo celkem 260, meziročně + 25 %, 458 řidičů se rozhodlo pro vůz s hybridním pohonem (HEV) a plug-in hybridní (PHEV) vozy si pořídilo 122 zákazníků.

Kia loni představila speciální Edici 30 u modelů Kia Ceed hatchback, Ceed Sportswagon a SUV Sportage, které oslavilo 30 let od zahájení výroby modelu. Tato edice má specifickou barvu karoserie a inovace ve výbavě a designu. Dlouho očekávaným přírůstkem do rodiny SUV byla loni elektrická Kia EV9 s velkorysým prostorem interiéru, technologickými inovacemi, biomateriály a čistě elektrickým dojezdem přes 560 km na jedno dobití. Nejvýkonnější model značky, Kia EV6 GT, získal titul Sportovní auto roku 2023 a Kia Niro se stala Světovým ženským autem roku 2023.

Kia uhlíkově neutrální už v roce 2045

V rámci svého závazku dosáhnout do roku 2045 uhlíkové neutrality automobilka stále více využívá recyklované materiály, z nichž vyrábí například sedadla do elektromobilů. V návaznosti na partnerství s organizací The Ocean Cleanup, jež usiluje o vyčištění oceánů od plastů, loni zahájila Kia Czech spolupráci s Nadací Partnerství a podporu na celostátní soutěži Adapterra Awards. Ta oceňuje nejlepší projekty adaptace na změnu klimatu v Česku.

Kia upřednostňuje využívání energie z obnovitelných zdrojů i k pohonu elektrických vozidel. Veškeré dobíjení u veřejných dobíjecích stanic prostřednictvím služby Kia Charge je ze 100% zelené elektřiny vyrobené udržitelným způsobem. Pokračuje také participace na rozšiřování dobíjecí infrastruktury u dealerů a v rámci spolupráce se společností E.ON.

Podle plánu s názvem ´Roadmap 2030´ hodlá Kia do konce dekády dosáhnout celosvětového prodeje 4 milionů vozidel, z nichž by 1,2 milionu mělo být čistě elektrických. Do roku 2025 proto plánuje investovat převážně do oblasti elektromobility přibližně 340 miliard korun a o dva roky později už předpokládá mít v nabídce celkem 15 akumulátorových elektromobilů, z nichž 11 bude určeno pro evropský trh. „Kromě rostoucího portfolia elektromobilů nabízíme našim zákazníkům mimo jiné například dobíjecí karty s 80% pokrytím v sítích největších provozovatelů veřejných dobíjecích stanic v ČR a téměř 640 tisíc dobíjecích bodů napříč Evropou včetně IONITY nebo pomoc s pořízením wallboxů či solárních panelů,“ sdělil A. Barna

Autor / zdroj: Kateřina Vaňková Jouglíčková

Reklama

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.